SOFTWARE EDUCATIVO NO CONTEXTO DA ALFABETIZAÇÃO NOS ANOS INICIAIS DO ENSINO FUNDAMENTAL

UM ESTUDO EXPLORATÓRIO

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47249/rba2022578

Keywords:

Educação. Alfabetização. Software livre. Software gratuito. Direitos de aprendizagem.

Abstract

Considering the importance of using technological resources in the school context, in this paper, we analyze free or free software for reading and writing literacy in Elementary School. We carried out a bibliographical and documentary research that included the presentation of the software in its relations with the “Parâmetros Curriculares Nacionais” and the “Direitos de Aprendizagem do Ciclo de Alfabetização do Ensino Fundamental”. The research results showed the existence of a large number of this type of software, in which we perceive potentialities and limitations. We conclude that the teacher's role is fundamental in choosing these applications, because in this choice it is important to consider which language teaching view is implicit in the proposed use of the software.

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Published

2022-12-31

How to Cite

de Araújo Lima, A., Alencar, A. F. de, Vicente, R. B., & Silva, L. N. da. (2022). SOFTWARE EDUCATIVO NO CONTEXTO DA ALFABETIZAÇÃO NOS ANOS INICIAIS DO ENSINO FUNDAMENTAL: UM ESTUDO EXPLORATÓRIO. Revista Brasileira De Alfabetização, (18). https://doi.org/10.47249/rba2022578

Issue

Section

ARTIGOS
Received 2022-01-12
Accepted 2022-12-06
Published 2022-12-31