THE PATH OF THE NATIONAL LITERACY POLICY
DOI:
https://doi.org/10.47249/rba2023654Keywords:
Brazilian literacy. Literacy paths. National Literacy PolicyAbstract
The text materializes part of a prerequisite research for obtaining a postdoctoral degree in education. Its main object is the analysis of the National Assessment Policy (PNA) and whose objective is to establish a dialogic movement with the policy notebook to identify the paths presented to literacy in the country. Based on the analysis of the main aspects of the configuration of the guidebook in which the PNA is synthesized, without intending to exhaust the subject, our studies allow us to infer that the PNA devalues the science produced in Brazil, disregards social inequalities as determinants for school failure and adds to the list of subjects to blame for the failure, the Brazilian family, especially the economically disadvantaged
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Accepted 2023-07-19
Published 2023-12-04